П`ятниця, 17.05.2024, 10:00
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Новини України
Поділися з друзями
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Квітень » 8 » Сумське бездоріжжя та перевезення селян до міста – де рішення проблем?
11:38
Сумське бездоріжжя та перевезення селян до міста – де рішення проблем?

Як вирішити конфлікт меж перевізниками і мешканцями сіл Миколаївка, Кровне та Руднівка? Чи допоможе влада у цій ситуації? Чи з’являться нарешті в селах дороги замість напрямків?

«Бездорожье одолеть – не штука, а вот как дорогу одолеть. Нет ухабов, значит, будет яма, рытвина правей, левей кювет. Ух, дорога, ты скажи нам прямо: по тебе ли ездить на тот свет» – таке враження, що слова цієї відомої пісні саме про наші cумські дороги, точніше – бездоріжжя.

До членів громадського руху «Патріоти України» нещодавно звернулися сумчани та мешканці сіл з проханням допомогти у вирішенні проблеми, пов’язаної з неможливістю добиратися з сіл до міста. З Сум у Кровне та Руднівку люди їздять об’їзною дорогою.

На Кровне можна добратися через Білопільський шлях, Миколаївку та Глибне. Шлях через Курський проспект набагато ближче, але так їздити неможливо – суцільні ямищі. Об’їзна теж погана – у ямах та вибоїнах, та їздити якось можна. 

Виходить сполучення з Миколаївкою, Руднівкою і Кровним майже втрачене. Люди скаржаться, що перевізники відмовляються їздити на хутори, самостійно зменшують кількість рейсів, беруть за проїзд по селу замість однієї гривні дві.

Зрозуміти перевізників не важко: час настав такий, що заробляти їм дуже складно, вони ж не благодійні організації, мають дбати за свої прибутки. Тому владі, перевізникам та мешканцям сіл потрібно сідати за стіл перемовин і шукати компроміси.

Це стосується кількості рейсів і вартості проїзду, бо зараз Микола Клочко підписав по 48 коп. кілометр, тому проїзд подорожчає, а якість залишиться колишньою. Але головна причина – це дороги, вони майже відсутні, залишилися лише напрямки.

І найголовніша проблема – кошти: є в обласній раді вільний залишок з 2014 року, з якого виділено понад 4 млн. грн. на ремонт доріг. З них 2 млн. грн. вже пішло на Глухівський район, де нардеп Деркач. Але ж нераціонально вирішувати проблеми одного району, залишаючи інші без допомоги. 

Потрібно останні 2 млн. грн. розподілити так, щоб зробити ремонт у таких місцях, де взагалі немає доріг, а для цього зібрати комісію в обласній раді, запросити депутатів з бюджетної та транспортної комісій і вирішити ці проблеми, враховуючи всі райони Сумщини.

Зараз конфлікт між мешканцями сіл та перевізниками не може вирішити навіть райдержадміністрація. Коли раніше вони проводили конкурси,  депутати запрошували сільських голів з територій, де проходять маршрути, ті висували певні вимоги, і в процесі конкурсу могли впливати на перевізників і вибрати тих, хто йде назустріч людям.

А тепер обласна адміністрація за розпорядженням Миколи Клочка взяла на себе проведення конкурсів. У «Патріотів України» виникає питання: навіщо обласна адміністрація забрала повноваження у районних адміністрацій та голів сільрад проводити конкурси між перевізниками, корегувати вартість проїзду та кількість маршрутів, згідно з порою року?

Активісти громадського руху «Патріоти України» на своїй машині впевнилися у небезпечності існуючої дороги, коли виїздили на зустріч з мешканцями села Кровного. Вони поспілкувалися з головою та селянами, занепокоєними подорожчанням  проїзду та відміною деяких рейсів. Ось що стосовно цієї ситуації розповідає Микола Полілуй, депутат обласної ради та член цього громадського руху:

«Я проїхав на своїй машині по Білопільському шляху через Миколаївку до Кровного, а у Суми ми повернулися через Піщане. Обидві дороги в ганебному стані, в деяких місцях покриття зовсім відсутнє, ями досягають 30 – 40 см глибини і до 2 – 3 метрів довжини.

Унаслідок цього у маршруток відвалюються кардани, відриваються газові балони, відпадають колеса, і люди змушені ходити по 6, 8, 12 км пішки. У перевізників викає проблема: чи варто на такому дорожньому покритті виконувати свої зобов’язання та гробити автобуси?

Відсутність дорожнього покриття – це небезпека, яка веде до того, що перевізники можуть відмовитися від таких поїздок зовсім. Обов’язок районної і облдержадміністрації привести дороги у відповідний стан, а потім вимагати від перевізників виконання конкурсних умов.

Моя пропозиція: на конкурсах потрібно розглядати не лише вартість проїзду, але й якість доріг, якими сьогодні рухаються маршрутки. Відповідно на таких дорогах ціни виявляться вищими, а будуть гарні дороги – не вбиватимуться автобуси та не зростатимуть ціни, в які зараз закладено ремонт машин.

По-друге, потрібно більше ранкових рейсів. Люди виїжджаючи з сіл вранці на роботу, навчання, в медичні заклади, всі не вміщаються, тому просять або більший автобус, або ще один рейс.

За що ж відремонтувати дороги? Це питання можна вирішити за рахунок коштів з оренди. Є кар’єр, який вже декілька років намагаються передати в оренду, але не можуть, при цьому сільський бюджет втрачає 120 тис. грн. щорічно. За рахунок цього кар’єру можна зробити дорогу і вирішити соціальні потреби людей в Кровному.

Є проблема й з внутрішніми перевезеннями селом, його вартість 2 грн., а проїзд до автовокзалу Сум – 10 грн., тому виникає питання раціонального ціноутворення вартості перевезення до соціальних об’єктів. На місцевому рівні це повинно становити 1 грн. або слід компенсувати проїзд з сільського чи районного бюджетів за посадочне місце.

Наші висновки: для вирішення проблеми потрібно домовлятися з перевізниками та об’єднуватися мешканцям сіл. Влада повинна не лише заганяти перевізників у жорсткі рамки конкурсів, а й підтримувати їх. Бо її обов’язки – приведення до відповідного рівня і стану дорожньої інфраструктури району, і міжрайонних сполучень.

Це повинна бути відпрацьована програма рішення питань, що вимагають від влади невідкладних дій в створенні конкурентних, відкритих умов перевезення і з заохоченням перевізників отримати це сполучення. В конкурсах облдержадміністрація повинна говорити не про одноосібну корупцію і умови, а про децентралізацію повноважень, найголовніший чинник: передати обраним головам сільських рад і райдержадміністрацій відповідальність за проведення конкурсів.

І взагалі потрібна реформа в цьому питанні по всій області. Тоді люди в Саду, Кровному і в Штепівці не ходитимуть дорогами, не знаючи, де зупинка та як виїхати з села. Зараз збільшується міграція людей з міста в прилеглі території: Сад, Червоне, Штепівку, тому потрібно не збільшувати тарифи, а реагувати на потреби і допомагати громаді долати перешкоди разом.

Сьогоднішні проблеми з транспортом – показник роботи облдержадміністрації. Якість перевезень має з кожним роком покращуватися. Влада повинна працювати не на себе, а на користь людей. Ми говоримо за фаховість та результативність роботи кожного чиновника.

Час вимагати, та до кого повинні звертатися голови та депутати? На сьогоднішній день Сумська обласна адміністрація не має розпису чітких повноважень, закріпленої відповідальності та професійного відношення до проблем області.

На сайтах районних адміністрацій та обласної потрібно вивісити повноваження всіх заступників, щоб було чітко зрозуміло, хто відповідальний за допомогу у вирішенні проблем та складання професійних норм транспортного сполучення.

Найголовніше: громада наймає на роботу, обирає сільського голову, адміністрація призначається для праці на користь народу, а не влаштовується на роботу через маніпуляцію з політичними чинниками. Люди сьогодні вимагатимуть від чиновників районної та обласної адміністрацій якісної, професійної роботи, тому їм треба усвідомлювати свою відповідальність.

Це ми розповіли про один приклад, а скільки таких на Сумщині! Північні райони: Шосткінський, села Глазове, Тімановка, Вовна,  Путивльський, що має лише одну дорогу Путивль – Кролевець – це танкові шляхи, з цих населених пунктів люди взагалі не мають можливості виїхати до міста і соціальних закладів.

Питання доріг на першому плані, це загальна ситуація і найбільш волаюча проблема, яку повинні вирішувати влада, районні та облавтодори. Лише один приклад, у минулому році, Сумському райавтодору було виділено 40 тис. грн. на ремонт районних доріг – це ж смішно! Адже більшість мешканців Сумського району живуть і працюють в Сумах.

Зараз обговорюються напрямки територіальної реформи, в рамках цієї реформи Кровне, Миколаївка та Северинівка ведуть перемовини про поєднання. Така ж сама ситуація і з іншими селами. Об’єднання громад – це важливе завдання, і потрібно, щоб люди свідомо орієнтувалися на це об’єднання, а влада брала на себе відповідальність за складання юридичної та інфраструктурної частини об’єднання.

Ще 16 березня я, як депутат Сумської облради, Микола Полілуй, давав запит до Миколи Клочка про скасування повноважень Сумської обладміністрації по проведенню конкурсів на Сумщині по транспортним перевезенням, щоб залучити чинники раціонального підходу до передачі повноважень та збалансуванню транспортного сполучення по регіонам області.

Відповідь Миколи Клочка буде публікуватися для ознайомлення всіх районних адміністрацій, сільських громад і громадян Сумщини.   

Ми готові на потребу громад Сумського, Краснопільського, Білопільського та інших районів надати консультації, як розв’язати проблему між сільським головою, районною та обласною адміністраціями і які вимоги треба поставити перед владою, щоб вона працювала.

Її обов’язок створити умови інформаційного забезпечення в електронному та друкованому вигляді. На кожній зупинці транспорту має бути оголошення та інформація про зупинку. 

Запрошуємо до співпраці і вирішення нагальних проблем громадських активістів, людей небайдужих до майбутнього Сумщини. Ваша ініціатива і наш досвід – є майбутнім перезавантаженням влади для вирішення проблем громади.

Адреса приймальні громадського руху «Патріоти України» вул. Харківська, 5/1 к. 303, тел. 603-675».

 

Переглядів: 441 | Додав: patriot_of_ukraine | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar